Vi ste ono čime se hranite- važnost pravilne ishrane

Uticaj ishrane

Ishrana je, bez svake sumnje, činilac koji najviše utiče na zdravlje, jer se čin unošenja hrane konstantno ponavlja tokom cijelog našeg života. Dr. Osler, slavni kanadski lekar, govorio je da je 90% bolesti, izuzev infekcija i nesreća, usko vezano sa ishranom. Ishrana je usko povezana sa voljnim i svjesnim činom, ona zavisi od slobodne volje pojedinca. Zbog toga je neophodno unutrašnje ubjeđenje da bi se loše navike u ishrani zamjenile zdravijim.

Da li je čovjek po svojoj anatomiji biljojed ili mesojed? Kada analiziramo anatomiju čovjeka možemo da vidimo kakvu hranu treba da jedemo. Kompletan sistem za varenje, dužina crijeva, blaga želučana kiselina, oblik zubi, izgled šake, sve to ukazuje na činjenicu da je čovjek biljojed. Najbolja hrana za čovjeka je biljna, jer su biljke jedini proizvođači hrane u prirodi, a ljudi i životinje su potrošači. Takođe kada pogledamo trofičku piramidu ishrane, na prvom mjestu stoje biljke, na drugom životinje biljojedi, trećem životinje mesojedi i na četvrtom životinje svaštojedi.

Dr. Otto Warburg je 1931. godine dobio Nobelovu nagradu za otkriće nastanka raka objašnjenjem da rak nastaje kada se organizam zakiseli, tako što zdrave ćelije ne mogu da opstanu u kiseloj sredini, te mutiraju u ćelije raka. Kao što znamo, postoji skala PH vrijednosti od 0-14. Od 0-7 je kiselo, 7 je neutralno a preko 7 je bazno ili alkalno. PH vrijednost naše krvi iznosi 7.34, dakle naša krv je blago alkalna. Unošenjem namirnica koje nisu alkalne, a to su meso i mesni proizvodi, mlijeko i mliječni proizvodi i sva rafinisana hrana, mi zakiseljavamo naš organizam i tako stvaramo podlogu za nastanak raka i skoro svih savremenih bolesti.

Zdrava ishrana

Hraniti se zdravo znači jesti širok asortiman zdrave prirodne hrane, ali i jesti u adekvatnim količinama. Kada jedete zdravo, Vi težite da se osjećate bolje, imate mnogo više energije i izgledate bolje. Ako se sada ne hranite zdravo, a želite da to promjenite, nije potrebno da činite neke dramatične promjene, samo krenite sa najjednostavnijim promjenama, povedite računa o tome da jedete redovno i na vrijeme, sa pauzama između obroka da bi želudac mogao da se odmara do sledećeg obroka. Male promjene mogu dovesti do značajnijih rezultata a samim tim i do volje za mnogo većim promjenama. Dakle korak po korak.

Korist od zdrave ishrane

Vjerovatno ste čuli staru izreku „Vi ste ono što jedete“. Naučnici i nutricionisti sve više otkrivaju da je to istina. Zdrava ishrana uz dobru fizičku aktivnost Vam pomaže da kontrolišete svoju tjelesnu

težinu, daje Vam energiju i čuva zdravlje. Kada se zdravo hranite, imate dovoljno energije i možete uživati u mnogim fizičkim aktivnostima i sportovima.

Zdrava ishrana Vam daje lijep spoljašnji izgled koji dolazi samo ukoliko ste zdravi iznutra. Naučna ispitivanja potvrđuju da zdravom ishranom preventirate niz oboljenja koja nastaju kao rezultat loše ishrane. Tako smanjujete rizik od nastanka mnogih bolesti kao što su: bolesti srca i krvnih sudova, visokog krvnog pritiska, moždanog udara, dijabetesa, karcinoma, osteoporoze itd. Ishrana bogata vlaknima, vitaminima i mineralima je najbolji lijek i prevencija, a to su namirnice biljnog porijekla, žitarice, mahunarke, orašasti plodovi, voće i povrće.

7 savjeta i najvažnijih principa zdravog života, koji utiču na cjelokupno zdravlje i vitalnost čovjeka:

1. Spavanje 7-8 sati dnevno (na vrijeme ići na počinak) 2. Ne jesti između obroka (da bi se želudac uspio odmoriti i bez problema svariti hranu) 3. Obavezno doručkovanje 4. Održavanje pravilne težine 5. Redovno vježbanje 6. Ne konzumirati alkohol 7. Ne pušiti

autor : Željko Lazić

Error: Access Token is not valid or has expired. Feed will not update.
This error message is only visible to WordPress admins

There's an issue with the Instagram Access Token that you are using. Please obtain a new Access Token on the plugin's Settings page.
If you continue to have an issue with your Access Token then please see this FAQ for more information.